Verkoop

Heb je concrete verkoopplannen? Ik help je graag bij het verkopen van je huis in de regio’s Heuvelland en Parkstad. Laten we kennismaken!

Je huis verkopen is een belangrijk moment in je leven. Niet alleen financieel – een huis is immers een vermogensobject – maar ook emotioneel. Je hebt veel meegemaakt in je huis, elke kamer herbergt een waardevolle herinnering. Het is lastig om je huis objectief te bekijken en vaak weet je door de wirwar van regels en een gebrek aan marktkennis ook niet hoe je de verkoop moet aanpakken. Ik neem je graag bij de hand en vertel je graag over de mogelijkheden voor je huis op de woningmarkt (die nogal turbulent kan zijn). Ik zorg ervoor dat je ontlast wordt en dat je voorafgaand, gedurende en na het verkooptraject goed geïnformeerd blijft. Samen kijken we naar de beste strategie voor jouw huis. Jouw wensen en mijn kennis en ervaring vormen hiervoor de basis. Jij kent je huis als geen ander en weet veel te vertellen over je huis. Ik vertaal deze informatie in de foto’s en in een pakkende en passende aanbiedingstekst, maar zorg ook dat deze informatie juridisch gekwantificeerd wordt in de vragenlijst verkoper en de koopakte. Ik zorg voor een goede afwikkeling door punctueel en zorgvuldig te werken, zodat jij volledig ontzorgd wordt en jij je kunt concentreren op belangrijkere zaken, zoals bijvoorbeeld het inpakken van de verhuisdozen.

Onderhandelen met potentiële kopers over de vraagprijs is een onderdeel van het verkooptraject. Hier zal ik je bijstaan om de juiste beslissingen te nemen. Maar bij mij onderhandel je ook over de courtage, dat maakt Honings Vastgoed uniek. Is een andere makelaar goedkoper? Dan doe ik je graag een gunstiger voorstel.

Ben je benieuwd naar de verkoopmogelijkheden voor jouw huis? Laat het weten, ik kom graag bij je langs.

Rob Honings staat in woning en geeft jong geïnteresseerd stel een hand

Betrokken

Professioneel

Veel marktkennis

Hoge beoordeling

Hoe werk ik?

1

Kennismaken

Om jouw wensen en voorkeuren in kaart te brengen, maak ik graag kennis met je. Tijdens dit ‘opstartgesprek’ bespreken we het hele verkooptraject en nemen we een aantal praktische zaken door. Samen beslissen we de vraagprijs, de startdatum en de wijze van bezichtigen en stellen vervolgens een strategie vast om tot het beste resultaat te komen. De afspraken leggen we vast in een bemiddelingsovereenkomst. Via de digitale omgeving van move.nl levert u nog een paar stukken aan, waaronder de vragenlijst verkoper en de roerende zakenlijst. Het dossier is nu op orde en de voorbereidingen kunnen beginnen.

2

Voorbereiding

Jouw woning is uniek, een huis vol verhalen. Bij de verkoop van je woning zorgen ik voor een professionele presentatie die is toegesneden op jouw huis. Er worden professionele foto’s, een walkthrough video (een filmpje waardoor de kijker door het huis loopt), een 360 graden tour en (indien het mogelijk is) een dronepresentatie gemaakt, zodat jouw huis optimaal tot zijn recht komt. Daarnaast maak ik plattegronden. Vervolgens worden de teksten geschreven, die zijn toegespitst op de kenmerken én verhalen van jouw unieke huis. Ook hier beslissen we samen: pas als het ‘plaatje’ klopt, gaan we starten!

3

In de verkoop

Het verkoopbord wordt in de tuin of aan het raam geplaatst. Vervolgens publiceren we jouw huis op social media. Onze Facebook en Instagram heeft veel volgers met veel actieve zoekers. Hierna publiceren we de woning op onze website en daarna op Funda.nl. Het doel is om zo veel mogelijk mensen te bereiken en enthousiast te maken. Soms is er veel interesse voor een huis, soms zijn er minder gegadigden voor een huis. Ik plan de bezichtigingen op een tijdstip dat voor jou schikt en leid de kijkers rond. Mogelijk volgt een of meerdere biedingen. Samen kijken we welk bod het best is, misschien moet er een tegenbod gedaan worden. Vervolgens komen we tot een overeenstemming, gefeliciteerd, je huis is verkocht! Als er weinig animo is voor je huis, houden we periodiek contact en plannen we een voortgangsgesprek om te kijken wat anders, of beter moet.

4

Afronding

We formaliseren de afspraken van de verkoop in een koopakte. Een koper heeft 3 dagen bedenktijd, zijn deze voorbij? Dan is de woning verkocht, of verkocht onder voorbehoud, mogelijk dient er nl. nog een bouwkundige inspectie plaats te vinden of moet de hypotheek door de kopers geregeld worden. Zijn deze zaken geregeld, dan is de woning officieel verkocht. We sturen de stukken naar de notaris en controleren de conceptaktes die de notaris opmaakt. Dan volgt nog de eindinspectie, die ik uiteraard ook verzorg. Aan de hand van een app. Je krijgt het inspectieformulier meteen in de mailbox. Wanneer alles is afgerond blijven we een aanspreekpunt voor vragen of ondersteuning.

Veelgestelde vragen

Hoe wordt de waarde van de woning bepaald?

Ik bepaal de waarde van je woning aan de hand van vergelijkbare woningen die recent in de buurt verkocht zijn. Deze vormen de basis voor de waarde van jouw woning. Deze informatie haal ik uit een woningdatabase. Vervolgens kijk ik naar de verschillen tussen deze woningen en jouw huis en ken hier een waarde aan toe. Dit doe ik aan de hand van een eigen ontwikkeld rekenmodel. De waarde van de woning biedt de basis voor de vraagprijs. Om een goed beeld van je huis (en de waarde) te kunnen vormen, kom ik graag bij je langs.

Waarom je huis laten verkopen door Honings Vastgoed?

Je kunt rekenen op een makelaar die de tijd voor je neemt. Een verkoop is geen transactie, maar een gebeurtenis in je leven. Er is uitgebreid plek voor het aangeven van je voorkeuren en wensen en het stellen van vragen. Zo krijgt de verkoop van jouw thuis een persoonlijk tintje. Ik vertel graag het verhaal van jouw huis. Daarnaast ben ik een expert in de regio. Met een bestendige marktkennis en kennis van ontwikkelingen op bouwkundig, juridisch en duurzaamheid gebied ben ik voor jou van toegevoegde waarde. Niet voor niets worden we op Funda positief beoordeeld met een 9,1!

Wat zijn de kosten van het verkopen?

Hierin is Honings Vastgoed uniek. Want was is de verkoop jou waard? Ik onderhandel graag met jou over de courtage. De courtage is een percentage van de verkoopsom of een vaste prijs en wordt pas in rekening gebracht na een succesvolle verkoop. Ook zijn er opstartkosten voor de Funda publicatie en de foto’s. Deze kosten bedragen € 400,- incl. BTW. Maar, zoals gezegd, over alles kunnen we onderhandelen. Hierdoor betaal je mogelijk minder courtage dan bij andere makelaars.

Wat zijn de kosten van een waardebepaling?

Bij de kennismaking zal ik jouw wensen en voorkeuren in kaart brengen, maar zal ik ook vertellen over onze dienstverlening. Een belangrijk onderdeel van dit gesprek is natuurlijk de waarde van het huis en de vraagprijs die vastgesteld zal worden. Hiervoor doe ik al voorafgaand aan ons gesprek een onderzoek naar de waarde. Dit onderzoek zal ik presenteren en ik zal dan ook een vraagprijs voorstellen. Dit is de waardebepaling. Deze waardebepaling is gratis. Wil je niet verkopen, maar wel een waarde van je woning weten, bijv. voor financiering of voor een verkoopbeslissing? Dan is een taxatie van je huis een mogelijkheid. Zie hiervoor het onderdeel taxatie.

Neem contact op

Naam(Vereist)